BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at arbejde i spændingsfeltet mellem politik, udvikling og teknologi? Vil du arbejde med projekter, der er med til at drive udviklingen af fremtidens grønne jernbane? I Banedanmark søger vi en dygtig AC-generalist, der skal være med til den praktiske realisering af en række store infrastrukturprojekter.
Banedanmark er en af Statens største styrelser, hvor mere end 2.500 medarbejdere hver dag sikrer, at Danmarks jernbane udvikles, driftes og vedligeholdes. På hovedkontoret ved Dybbølsbro i København sidder sektionen Anlægsudvikling, hvor vi nu søger en akademisk generalist, der har mod på at kaste sig ud i at koordinere og drive processer og opgaveløsning på tværs af fagligheder i en stor organisation.
Tværgående koordinering, analyser og kommunikation I rollen som generalist får du en afgørende rolle i en række projekter, ligesom du løbende kommer til at være en del af områdets mange forskelligartede sager og bestillinger. Fælles for opgaverne er, at de bevæger sig i krydsfeltet mellem det politiske, tekniske og økonomiske, hvor du får ansvaret for at skulle formidle teknikeres input, således at niveauerne længere oppe i organisationen kan træffer beslutninger ud fra de bedst mulige forudsætninger.
Du vil opleve en hverdag med selvstændige opgaver og faglige udfordringer, hvor vi forventer, at du er en kompetent, konstruktiv og imødekommende samarbejdspartner for dine kollegaer rundt om i både Planlægning og resten af Banedanmark. Du vil især få et tæt samarbejde med de kollegaer, der er projektledere på de projekter, som du blive tilknyttet.
Som udgangspunkt er det tanken, at du til en start bliver tilknyttet sporfornyelsesprojekterne på strækningerne Fredericia – Vejle – Aarhus og Aalborg – Frederikshavn. Du vil få mulighed for at være med i opstarten af projekterne, så du bliver en del af holdet fra start.
Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i:
- At udarbejde skriftligt materiale, særligt notater og andre beslutningsoplæg samt meget af kommunikationen med Banedanmarks Projektforum, divisionssekretariat, direktionssekretariatet og Transportministeriets departement.
- At understøtte fokus på deadlines i forbindelse med bestillinger, leverancer og økonomi, ligesom du på sigt skal kunne fungere som projektets superbruger i vores sagsbehandlingssystem F2.
- At have et overordnet overblik over projektets tidsplan, milepæle, økonomi, så du hurtigt kan forstå og beskrive problemstillinger/løsninger relateret til projektet.
Akademiker, der kan drive processer på tværs af fagligheder Du har en videregående uddannelse, men din specifikke uddannelsesbaggrund er ikke afgørende. Vi lægger imidlertid vægt på at du tænker analytisk, og at du er god til at sikre fremdrift og til skriftlig formidling.
Det vil være en fordel, hvis du erfaring med nogle af opgaverne, men du kan også være nyuddannet. Det vigtigste er, at du brænder for at opnå resultater i samarbejde med andre og trives med at drive processer og sikre fremdrift. Dertil er det vigtigt, at du kan lide at skrive og arbejde med flere forskellige opgaver samtidig. Vi lover så til gengæld, at du får den nødvendige kompetenceudvikling, så du bliver klædt ordentligt på til at løfte opgaverne.
Dit nye område er fyldt med gode kollegaer og spændende udviklingsmuligheder Du bliver en del af Team Politik & Support, hvor vi lige nu er syv medarbejdere og en teamleder. I teamet arbejder vi primært med ledelsessupport, bestillinger, økonomistyring, formidling og projekter på tværs af hele planlægningsafdelingen, der er hjertet i Banedanmark, da vi har fingrene i planlægningen af alle de projekter, der får liv på jernbanen.
Du kommer med på et hold, der er præget af forskellige baggrunde lige fra jurister, ingeniører og samfundsvidenskabelige profiler. Vi sætter pris på alles input og supplerer hinandens kompetencer i hverdagen. Vi har en uformel omgangstone, og alle kan tale med alle. Udover det faglige har vi fokus på at sikre et godt og trygt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og har let til grin og smil.
Løn Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.
Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt teamleder Oliver Graner Sæbye (tlf. 2138 5227) eller sektionschef Magnus Bros Rasmussen (tlf. 4177 3623).
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 32 og 2. samtaler i uge 33.
Vi ser frem til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192475&DepartmentId=22196&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873951