Bliv en nøglefigur i udviklingen af specialundervisningen på Ordrup Skole som ressourceperson

dato

Ordrup Skole søger pr. 1. januar 2025 en dedikeret ressourceperson med særlige kompetencer inden for specialundervisning, og som brænder for at elever med særlige behov trives, lærer og udvikler sig.
Stillingen som er på fuld tid, skal bidrage til at understøtte Ordrup Skole i arbejdet med at flere elever med særlige behov trives, lærer og udvikler sig i tilknytning til skolens almenområde. Ressourcepersonen indgår i det tværfaglige samarbejde på skolen om elever med særlige behov, og bliver en del af et netværk på tværs af skolerne og skolevisitationen i Gentofte Kommune med henblik på koordinering og udveksling af erfaringer og metoder.

På Ordrup Skole har vi gode fysiske rammer, vi ligger tæt på skov, strand, byen og offentlig transport. Vi er en tresporet skole med 620 elever, med tæt sammenhæng mellem undervisningsdelen og fritidsdelen. Vi har gode kolleger omkring os, og det er vigtigt for os at være sammen om opgaven, så vi ikke står alene med det svære. Vi har et stærkt fællesskab blandt medarbejdere, både om det faglige og det sociale.

Vi har de senere år set, at en voksende gruppe elever kan have svært ved at indgå i fællesskaberne, så vi har brug for, at vi sammen udvikler rammerne, så alle elever får relevante deltagelsesmuligheder.
Til at understøtte lærere og pædagoger i arbejdet med ambitionen om, at alle elever skal være en del af fællesskabet, har vi et ressourceteam bestående af ressourcepædagoger og -lærere samt vores psykolog, logopæd, sundhedsplejerske, socialrådgiver og familiekonsulent. Her kommer du til at få en nøglerolle som koordinator af ressourceteamets arbejde – både i forebyggende, foregribende og indgribende indsatser – i et tæt samarbejde med skolens ledelse og naturligvis ressourceteam-medarbejderne.

Ansvarsområder

Funktionen som ressourceperson er ny og vi skal sammen udvikle funktionen undervejs, men vi forventer nedenstående overordnede ansvarsområder:

  • Bidrage til at flere elever med særlige behov trives, lære og udvikler sig på Ordrup Skole.
  • Bidrage med viden og kompetence til skolens, lærernes og pædagogernes arbejde med specialundervisning og støtte til elever med særlige behov.
  • Bidrage til systematik i arbejdet med elever med specialundervisningsbehov på skolen.
  • Indgå i forløb i klasser eller omkring elever, der har brug for en særligt tilrettelagt indsats
  • Koordinering og kvalificering af specialundervisningssager på skolerne, herunder overblik over love og bekendtgørelser på området
  • Kvalificere vurderinger, handleplaner, afgørelser og indstillinger understøttet af Skolevisitationen i Gentofte Kommune
  • Samarbejdet med forældre til børn med særlige behov og behov for specialundervisning
  • Samarbejde med eksterne partnere som fx Skolefraværsteam, Børnepsykiatrien, Børn & Familie, PPR.
  • Understøtte det tværfaglige samarbejde i distriktet i det daglige og i distriktsmøder, samt indgå i et
    AMBIT-uddannelsesforløb sammen med øvrige tværfaglige aktører.
  • Indgå i netværk af ressourcepersoner sammen med Skolevisitationen i Gentofte Kommune

Ressourcepersonen referer til skoleleder Martin Steno, og der kan være tale om en vis grad af distribuering af ledelsesopgaver på området fra skolelederen.

Dine væsentligste samarbejdspartnere om opgaven, udover skolens ledelse og medarbejdere, er de fremskudte rådgivere, PPR, øvrige tværfaglige samarbejdspartnere i distriktet, Skolevisitationen og ressourcepersonerne på de øvrige skoler.

Om dig

Vi søger en ressourceperson der,

  • brænder for at gøre en forskel for skolens fællesskaber, så vi skaber deltagelsesmuligheder for alle.
  • trives i en vekselvirkning i opgaverne med og uden børn
  • har viden og erfaring i arbejdet med specialundervisning og anerkendte specialpædagogiske metoder.
  • har erfaring med tværfagligt samarbejde og koordinering
  • har erfaring med sagsbehandling af sager om specialundervisning
  • har erfaring med at udarbejde og implementere handleplaner og relevante specialpædagogiske læringsmiljøer
  • har vejlederkompetencer
  • er struktureret og systematisk og kan skabe et samlet overblik
  • er samarbejdsorienteret og god til at skabe relationer
  • har god pondus, og naturligt tager ledelse på opgaver
  • er rolig og professionel i samarbejdet med forældre
  • har relevant uddannelse fx som lærer eller pædagog med erfaring og evt. efteruddannelse inden for fx specialpædagogik og specialundervisning

Ansøgningsproces

Ansøgning skal fremsendes elektronisk via ”Gå til ansøgningsformular” øverst i venstre hjørne.

Ansøgningsfristen er torsdag d. 14.11.2024 kl. 12.00
Det forventes, at der holdes samtaler den 18.11.24 i tidsrummet 14-18
En evt. anden samtalerunde forventes afholdt den d.27.11.24 i tidsrummet 15-18

Hvis du vil høre mere om stillingen kan du kontakte Viceskoleleder Jakob Kolding telefon 39985959 eller jako@gentofte.dk
Du kan læse den fulde job- og personprofil for ressoucepersoner på skolerne HER

Øvrige informationer

I Gentofte Kommune er der en generel politik om, at der ved ansættelse på skoleområdet skal indhentes børne- og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den relevante faglige organisation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141061

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet