BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde tæt på den politiske beslutningsproces og med områder med stort værdipolitisk fokus? Har du lyst til at arbejde med lovarbejde, ministerbetjening og policyudvikling. Trives du med ansvar og en høj grad af indflydelse på opgavevaretagelsen, og har du lyst til et arbejde tæt på ministeren, så er Kirkeministeriet det helt rigtige sted!
Om os
Kontoret for Kirkeret og Tværgående Jura er den del af Kirkeministeriets departement og varetager en bred sagsportefølje med fokus på den politiske beslutningsproces i form af lovarbejde, ministerbetjening og policyudvikling for folkekirken, ligesom vi varetager en række opgaver, hvor den klassiske sagsbehandling er i fokus. Herudover varetager kontoret tværgående juridiske og koordinerende opgaver på hele ministerområdet i form af lovteknisk kvalitetssikring af love og administrative forskrifter og andre forvaltningsretlige afgørelser, koordinering af mødemateriale og større sager til ministeren for hele kirkeområdet samt koordinering af ministeriets bidrag til lovprogrammet.
Kontoret er en del af Kirkeministeriets Juraområde, der har ca. 30 medarbejdere og er opdelt i Kontoret for Kirkeret og Tværgående Jura, Kontoret for Andre Trossamfund og Personregistreringsenheden.
Hvis du har lyst til at være med til at udvikle rammerne for en nutidig folkekirke samt til at arbejde i et mindre ministerium, hvor opgaverne er forskelligartede, ansvaret stort og samarbejdet er i højsædet, så er det måske dig, vi leder efter. Vi er 11 kollegaer i kontoret med forskellige kompetencer og erfaringsniveauer. Du vil blive en del af et fagligt stærkt kontor i en afdeling, hvor der er fokus på at sparre med hinanden, og hvor vi alle bidrager til, at det er sjovt og meningsfuldt at gå på arbejde.
Dine arbejdsopgaver
Vi søger aktuelt efter to nye medarbejdere.
En cand.scient.pol. eller lignende samfundsvidenskabelig profil til at varetage følgende opgaver:
- udvikling og koordinering af mødemateriale og større sager til ministeren for hele kirkeområdet, herunder indhentelse og ensartning af relevante bidrag på tværs af ministeriets afdelinger,
- varetagelse af sekretariatsfunktion for Kirkeforum, som er mødefora for ledelsen for kirkeområdet,
- varetagelse af kontorets øvrige opgaver inden for ministerbetjening, policyudvikling og konkret sagsbehandling.
- udarbejdelse af politiske beslutningsoplæg og ministerbetjening,
- fortolkning og rådgivning om regler og juridisk praksis,
- udarbejdelse af lovforslag og administrative forskrifter,
- udarbejdelse af konkrete afgørelser.
Du vil få mulighed for løbende at beskæftige dig med nye og udfordrende opgaver – på egen hånd såvel som i samarbejde med kollegaer – og du vil have gode muligheder for at påvirke opgaverne og derigennem opnå både faglig og personlig udvikling.
Om dig
Vi forventer, at du har en relevant kandidatuddannelse fx cand.jur., cand.scient.pol. eller tilsvarende samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse. Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring fra et ministerium, en styrelse eller kommune.
Vi lægger vægt på, at du:
- tager og fastholder ansvar for dine opgaver,
- har lyst til at beskæftige dig med både politiske processer og konkret sagsbehandling,
- har gode faglige kompetencer og interesse for statsret og forvaltningsret,
- er engageret og indstillet på at arbejde selvstændigt og projektorienteret,
- har gode samarbejdsevner og værdsætter sparring med kolleger,
- er handlekraftig, engageret og initiativrig.
Du vil blive ansat på fuldtid efter gældende overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt kvalifikationstillæg i forbindelse med ansættelsen. Stillingerne besættes efter kvalifikationer og vil kunne besættes som fuldmægtig eller som specialkonsulent. Du kommer til at referere til kontorchefen i kontoret for Kirkeret og Tværgående Jura.
Er du interesseret?
Vil du høre mere om stillingerne, kan du kontakte kontorchef Katrine G. Søndergaard på tlf.: 3392 3947 eller på mail: kgs@km.dk.
Stillingerne er til besættelse pr. 1. oktober 2023 eller snarest derefter. Ansøgningsfristen er torsdag den 24. august 2023 kl. 12.00.
Din ansøgning skal indeholde motiveret ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse (eksamenspapirer for både bachelor og kandidat) samt eventuelle referencer.
Vi forventer at afholde 1. samtaler den 25. august 2023 og 2. samtaler den 30. august 2023.
Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Om Kirkeministeriet
Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en ny organisation med ca. 240 ansatte i henholdsvis departementet og Plan- og Landdistriktsstyrelsen. Vores hverdag er præget af høj faglighed og engagement, hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Du kommer til at arbejde i hjertet af København. I Kontoret for Kirkeret og Tværgående Jura er vi 11 medarbejdere med samfundsvidenskabelig baggrund.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kirkeministeriet, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168299&DepartmentId=9061&MediaId=2658&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888965