BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for udlændingeområdet? Og har du lyst til at indgå i en spændende og travl hverdag i et juridisk og politisk miljø? Hos os får du et studierelevant job, hvor du fra dag et bruger dine kompetencer i praksis og får et stærkt udgangspunkt for en fremtidig karriere i en styrelse eller et departement.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Du kommer til at være en del af Indfødsretskontoret i Udlændinge- og Integrationsministeriets departement. Indfødsret har ansvaret for behandling af ansøgninger om dansk statsborgerskab og dermed forberedelsen af lovforslag om indfødsretsmeddelelse.
Som studentermedhjælper hos os vil du få mulighed for at udvikle dine juridiske kompetencer og få et indgående kendskab til juridisk sagsbehandling. Vores studentermedhjælpere arbejder med konkret juridisk sagsbehandling, og varetager andre administrative og juridiske opgaver som fx behandling af aktindsigtsanmodninger og besvarelse af borgerhenvendelser på både telefon og mail. Du vil komme i kontakt med borgere fra hele verden som bor i Danmark og som ønsker at blive danske statsborger.
Du bliver en del af en professionel arbejdsplads med imødekommende og kompetente kolleger, som står til rådighed med hjælp og sparring. Du kommer dels til at få ansvar for egne opgaver, men der lægges stor vægt på et godt socialt arbejdsmiljø, hvorfor du typisk også ville skulle løse opgaver i samarbejde med de øvrige studentermedhjælpere og andre kolleger i kontoret.
Vi er pt. 85 medarbejdere i kontoret, og vi er inddelt i 4 sagsbehandlerteams og et startteam. Alle studenter er tilknyttet en fast chef.
Hvad forventninger vi af dig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne stud.jur. Det er en fordel, hvis du har gennemført et fag i forvaltningsret, men det er ikke et krav.
Du bliver en del af et departement, hvor du bliver udfordret og udviklet både fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du:
◾ har lyst til at prøve kræfter med sagsbehandling i praksis
◾ er klar til også at varetage administrative opgaver og besvare telefoner,
◾ er god til at kommunikere, både mundtligt og skriftligt
◾ hurtigt kan sætte dig ind i it-systemer og programmer som f.eks. Excel, Outlook, F2 og e-indkomst
Hvad skal du ellers vide?
Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter OAO-S Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten. Du arbejder 15 timer om ugen, og du skal dokumentere, at du er aktiv studerende og indskrevet ved en højere læreanstalt under hele din ansættelse.
Du skal opnå sikkerhedsgodkendelse til ”FORTROLIGT” for at arbejde i denne stilling, og opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Søg stillingen
Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte:
- Enhedschef Sara Kaae Pedersen på sakp@uimi.dk eller tlf.nr. 61983656
- Teamkoordinator Seher Karakaplan på sehkk@uim.dk 61983643
Vi forventer at holde samtaler i uge 33.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Udlændinge- og Integrationsministeriet, Slotsholmsgade, Slotsholmsgade 10, 1216 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170840&DepartmentId=8635&MediaId=2441&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876376