BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med i it-supportens frontlinje? Og trives du med at have mange forskellige typer opgaver om ørerne? Er du samtidig til opfølgning på - og løsning af – en bred vifte af opgaver? Så har vi stillingen til dig, da vi søger en it-supporter til vores Servicedesk.
Dine opgaver
Du leverer it-support til Kriminalforsorgens ca. 4.500 brugere, som er fordelt over hele landet. Det sker via e-mail og via telefonisk brugersupport på PC’er, mobiltelefoner og andet it-udstyr.
Du vil udføre support via incidents eller service requests, der bliver meldt ind til vores Servicedesk via e-mail, ServicePortal eller telefon.
Dine opgaver består hovedsageligt af:
- Håndtering af incidents og service requests i vores ITSM-redskab, Service Manager
- Support af Windows 10, Microsoft Office, Skype for Business, iOS/iPhone/iPad og mobiladministration
- Konfigurering og support af printere
- Brugeradministration og rettighedsstyring
- Support af mail- og Exchange-problemer
- Softwareudrulning til PC’er
- Teknisk support af Kriminalforsorgens applikations-portefølje
- Lejlighedsvis personlig nærsupport
- Ad hoc opgaver i forbindelse med optimeringer af supporten, såsom udarbejdelse af guides, vejledninger, nye retningslinjer og nye fremgangsmåder.
- Et eller flere ansvarsområder, som du specialiserer dig indenfor og vil være go-to ressourcen til
- Assistance i 2nd line eller 3rd line support, når der er tid, så du kan være backup på opgaver, såfremt det skulle blive nødvendigt.
- Du har en faglig baggrund inden for it. Det kan være, at du har en uddannelse som it-tekniker, it-support, datafagtekniker eller lignende. Du kan også have tilegnet dig de relevante kvalifikationer på anden vis.
- Du har en ITIL-certificering eller godt kendskab til ITIL og principperne.
- Du arbejder selvstændigt og kan prioritere opgaver i en travl hverdag.
- Du er er fuld af ”gå-på-mod” og følger komplekse opgaver til dørs ved selv at løse dem eller sikre overdragelse til rette kollega.
- Du er udadvendt, serviceminded og initiativrig.
- Du har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner og behersker dansk i skrift og tale.
- Du har humor, trives i teamarbejde, og har lysten til at samarbejde med kollegaer på tværs af organisationen.
Som en del af Justitsministeriets koncern indgår Kriminalforsorgen i straffesagskæden. Hver dag bidrager vi til, at Danmark er trygt og sikkert ved at fuldbyrde de domme, som domstolene fastsætter. Vi er en stor og spændende, samfundsbærende organisation med en række decentrale institutioner.
Vi tilbyder et rigtigt spændende job i en organisation i rivende udvikling med masser af dygtige og engagerede kollegaer. Vi er godt i gang med at opbygge og udvikle en fagligt stærk it-organisation, der i tæt dialog med forretningen skal sikre en effektiv, moderne og specialiseret it-understøttelse af Kriminalforsorgens virksomhed.
Vi lægger vægt på, at vi er gode hver for sig, men det er sammen, vi er bedst. Og selvom vi oftest har travlt og ikke altid kan forudse, hvordan en dag forløber, så stræber vi efter, at vores kompetencer vedligeholdes og udvikles.
Som it-supporter får du en afvekslende arbejdsdag med en blanding af mere forudsigelige opgaver og akutte opgaver, der kræver hurtig omstilling og indsats.
Vi har et godt arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede og kompetente kolleger. Vi stiller krav til hinanden, og vi hjælper hinanden, til vi i fælleskab er i mål med opgaven.
Vores arbejdsplads er centralt beliggende på en attraktiv adresse midt i København, på det skønne Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer.
Lidt om os
Stillingen er placeret i It Service, som er en del af Center for IT og Digitalisering, der er et af fire centre i Direktoratet for Kriminalforsorgen. I Center for IT og Digitalisering er vi ca. 100 medarbejdere, der arbejder med drift, support, udviklingsprojekter, databeskyttelse og informationssikkerhed samt systemforvaltning og vedligeholdelse.
It Service består af en fagchef, tre enhedsledere og ca. 35 medarbejdere. It Service har ansvaret for drift, infrastruktur, vedligeholdelse, teknisk support af it-systemerne og brugeradministration. Du vil skulle samarbejde med kolleger på tværs af centret og resten af Kriminalforsorgen. I det daglige vil du referere til enhedslederen for Service og Support, og du bliver en del af et team, som aktuelt består af 3 kolleger med fokus på 1st level support, 4 kolleger med fokus på 2nd level support samt 7 kolleger, der arbejder med supportopgaver on-site.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst, afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansættelsesområdet er Direktoratet for Kriminalforsorgen.
Arbejdsstedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 108, 1401 København K.
Stillingen er en fuldtidsstilling. Arbejdstiden ligger hovedsageligt i tidsrummet kl. 8.00-16.00. Stillingen er omfattet af flextidsordning.
Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelse, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder Jacob Crone på telefon 72 55 44 82, eller pr. mail: jacob.crone@krfo.dk eller til fagchef Henning Thomsen på telefon 72 55 94 50, eller pr. mail: henning.thomsen@krfo.dk
Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.
Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag d. 23. august 2023.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN, Strandgade 100, 1401 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171098&DepartmentId=9248&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882373