BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du mod på at lave gode indsalg, rammende debatindlæg og pressemeddelelser, som sikrer omtale af den nyeste indsats for Københavns mest udsatte borgere? Bevarer du roen, når pressetelefonen kimer, og drømmer du om at rådgive både borgmester og direktion om håndteringen?
Så mangler vi dig i Socialforvaltningens presseteam i Københavns Kommune.
Vi har en ledig stol som barselsvikar i vores skønne presseteam på Københavns smukke rådhus, og det kan blive din.
Din nye hverdag
Du kan se frem til en hverdag, hvor du både skriver pressemeddelelser for socialborgmesteren og Socialforvaltningen, some-opslag om et nyt udspil fra Christiansborg eller et indlæg om den kommende hjemløsereform.
Den næste dag laver du måske et indsalg til et fagmedie og klæder borgmesteren på til et interview. Samtidig rådgiver du en leder og en medarbejder om en henvendelse.
Vi har dage, hvor der er mange opgaver, som skal løses hurtigt, og vi har dage, hvor der er plads til idéudvikling og strategisk arbejde. Du skal kunne trives i begge.
Kan du dét, har du chancen for at blive en del af Socialforvaltningens presseteam, hvor vi betjener det politiske niveau og fortæller omverdenen om vores sociale tilbud, aktiviteter og hjælp til de godt 40.000 københavnere med særlige behov.
Vi er et lille team bestående af en pressechef, to pressekonsulenter og en pressestudent. Vi har en uformel omgangstone, som ofte handler om politiske udmeldinger eller det seneste afsnit af 'Gift ved først blik'. Vi spiller hinanden bedre og løfter i flok.
De primære opgaver bliver
- At udarbejde pressemeddelelser, presseplaner, debatindlæg og some-opslag
- At håndtere henvendelser fra medier
- At rådgive borgmester, direktionen, ledere og medarbejdere i Socialforvaltningen om pressehåndtering
- En relevant videregående uddannelse inden for fx journalistik eller kommunikation, og vi forestiller os, at du er nyuddannet eller har få års erfaring
- Gerne erfaring med pressehåndtering og proaktivt pressearbejde
- Evnen til at se og forfølge mulighederne i en historie på tværs af platforme
- Kendskab til forskellige kanaler og målgrupper – det er en ekstra fordel, hvis du er stærk på sociale medier
- Gerne erfaring fra en politisk organisation, men det er ikke et krav.
Vi er Danmarks største socialforvaltning og er årligt i kontakt med 40.000 københavnere med særlige behov. Vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – også københavnere med særlige behov – en by, hvor alle har mulighed for at leve et værdigt og selvstændigt liv.
Vi holder til på Københavns smukke Rådhus, hvor vi er en del af Ledelsessekretariatet, der har til opgave at skabe de bedste rammer for udvalget, borgmesteren og direktionens arbejde med at indfri den ambition.
Du kommer helt tæt på de politiske beslutningsprocesser og forvaltningens øverste ledelse. Du får en unik indsigt i socialområdet.
Ansættelsesforhold
Vi håber, at du kan blive en del af vores hold den 1. september 2023 eller hurtigst muligt derefter.
Stillingen er et barselsvikariat på ca. 9 måneder. Det er fuld tid med løn, pension og ansættelse i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.
Har du spørgsmål?
Hvis du vil vide mere om jobbet eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte pressechef Malene Kristensen på 2946 9419.
Søg via linket senest søndag den 6. august 2023
Vi forventer at holde to samtalerunder, hvor du bliver stillet en faglig opgave. Samtalerne finder sted i uge 32 og 33.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193321&DepartmentId=19091&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876015