BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle Gentofte Kommunes employer brand? Har du lyst til at hjælpe plejehjem, dagtilbud, skoler og sociale institutioner med at synliggøre, hvad der er særligt ved netop dem? Og drømmer du om et job med god plads til at prøve nye idéer af? Så vil du trives godt hos os.
Vi har i Gentofte – som i andre kommuner – en stor opgave med at sikre, at vi har kolleger nok i fremtiden. Derfor er fastholdelse og rekruttering den vigtigste strategiske dagsorden i kommunen i de kommende år.
Hvad skal du lave?Din primære opgave bliver at videreudvikle og implementere vores metoder og værktøjer til tiltrækning af kandidater. Din hverdag bliver et miks af kreativ konceptudvikling, undervisning af ledere, sparring og produktion af indhold, og du vil bruge tid på at dele din viden og erfaringer, så det du kan, kommer ud at leve i organisationen.
- Du skal være med til at videreføre en række konkrete initiativer, bl.a. rådgive og motivere ledere og medarbejdere samt hjælpe med at fortælle de gode historier om at arbejde i Gentofte – bl.a. på sociale medier, gennem kampagner, skarpe jobannoncer og via materiale til web.
- Du kommer til at videreudvikle og drive vores SoMe-netværk og formidle inspiration og konkrete historier til netværkets ca. 100 medlemmer og markedsføre netværket, så det vokser.
- Derudover bliver du en del af vores rejsehold, der tilbyder konkret hjælp til arbejdspladser, der er særligt ramt af rekrutteringsudfordringer. Det kan fx handle om at blive tydelige på deres identitet, formulere kernefortællinger, gode jobannoncer og hjælpe dem med få styr på målgrupper, at aktivere netværk og skabe nyt indhold på fx hjemmesider og sociale medier.
Måske har du flere års erfaring med employer branding, måske er du nysgerrig og vil gerne prøve det af. Det vigtigste er, at du er skarp på målgrupperettet kommunikation, kan lide at udvikle og drive nye koncepter, og at du ikke er bange for at stille dig frem og lære fra dig. Du skal samtidig være god til at strukturere og lægge en plan for f.eks. de historier, der løbende skal formidles.
Du kan sætte dig i målgruppens sted, forstår sociale medier og har et sikkert blik for at finde og formidle historier, der kan styrke fortællingen om både Gentofte og den enkelte arbejdsplads. Du hviler i din faglighed og nyder både at udvikle sammen med kolleger og løbe opgaver sikkert i mål på egen hånd.
Hvem skal du arbejde sammen med?Du bliver en del af et stærkt fagligt team i Kommunikationsafdelingen, hvor vi har en god og uformel omgangstone og er gode til sparre og støtte hinanden. Du kommer desuden til at arbejde tæt sammen med HR og medarbejdere og ledere på kommunens mange arbejdspladser.
Det praktiskeVi vægter balancen mellem arbejds- og privatliv højt, og du har gode muligheder for at tilrettelægge dit arbejde, så det passer dig – fx med hjemmearbejde og flekstid.
Stillingen er på 37 timer om ugen og er et tidsbegrænset barselsvikariat på et år. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og forhandling med den relevante faglige organisation.
Du søger jobbet ved at klikke ”Gå til ansøgningsformular” vedhæfte dit CV og svare på vores fem spørgsmål. Du behøver altså ikke vedhæfte en ansøgning.
Vi skal have din ansøgning senest den 21. februar. Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Marianne Grundsøe på telefon 2938 2501.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985718