BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af det sekretariat, der betjener ministeren og ministeriets øverste ledelse? Kan du bevare overblikket over en bred vifte af opgaver og samtidig have fokus på detaljen? Så er du måske vores nye kollega i minister- og ledelsessekretariatet i Kirkeministeriets departement.
Om minister- og ledelsessekretariatet
Minister- og ledelsessekretariatet varetager den daglige sekretariatsbetjening af kirkeministeren og ministeren for landdistrikter samt ministeriets øverste ledelse. Det omfatter bl.a. forberedelse af ministerens møder, kalenderstyring, håndtering af mødemateriale, kontakt til Folketinget og interessenter. Sekretariatet varetager F2-journalen, der omfatter arkivering og sagsstyring af ministeriets ind- og udgående post, ministerhenvendelser samt oversendelse af ministersvar til bl.a. Folketinget.
Du vil blive en del af en enhed, der arbejder tæt på det politiske maskinrum. Vi arbejder selvstændigt, men med fokus på de fælles resultater. Vi gør os umage med at være gode kolleger - også når tempoet er højt. Vi er pt. ni kollegaer i sekretariatet med forskellige profiler og kompetencer.
Dine arbejdsopgaver
Du vil få ansvar for opgaver, der tilsikrer smidig og rettidig sekretariatsbetjening af kirkeministeren og minister for landdistrikter samt ministeriets ledelse og samtidig relevant inddragelse af og koordination med hele ministeriet. Du får mulighed for at bidrage til udviklingen af vores sagsstyring og arbejdsprocesser i forhold til minister- og ledelsesbetjening. Arbejdsopgaverne tilrettelægger vi sammen ud fra dine kompetencer og interesser samt behovene i sekretariatet. Opgaverne løses i tæt samspil med dine kollegaer i sekretariatet og i resten af ministeriet. De kan bl.a. indbefatte:
- Dokumenthåndtering i bred forstand, herunder postfordeling, journalisering og søgning
- Formidling af svar på borgerhenvendelser, spørgsmål fra Folketinget og lignende
- Sekretærbistand til ministeren og ministeriets øverste ledelse inklusive kalenderstyring og koordinering af møder og aktiviteter
- Håndtering af faktura i Indfak og rejseafregning i Rejsud
- Rejsebestilling og -afregning
Vi forestiller os, at du er kontoruddannet eller har anden relevant uddannelse. Vi lægger vægt på, at du har erhvervserfaring fra staten, gerne fra ansættelse i en lignende stilling i et departement. Nyuddannede med gode faglige resultater kan også komme i betragtning.
Vi lægger vægt på, at du:
- Arbejder struktureret og selvstændigt med blik for detaljen
- Kan bevare overblikket og det gode humør, også når det går stærkt
- Tager ejerskab over dine opgaver og løber dem helt i mål
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til den enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-s-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).
Stillingen er på fuld tid. Du kommer til at referere til chefen for minister- og ledelsessekretariatet. Ansættelsesområdet er Kirkeministeriet.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Er du interesseret?
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte chef for minister- og ledelsessekretariatet Anders Vestergaard Kaldan på tlf. 21734625 eller e-mail avk@km.dk.
Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2023. Ansøgningsfristen er den 19. juni 2023.
Din ansøgning skal indeholde motiveret ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse (eksamenspapirer) samt eventuelle referencer.
Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Om Kirkeministeriet
Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en ny organisation med ca. 240 ansatte i henholdsvis departementet og Plan- og Landdistriktsstyrelsen. Vores hverdag er præget af høj faglighed og engagement hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Vi har til huse i hjertet af København.
Du kan læse mere om Kirkeministeriet og vores organisation på www.km.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kirkeministeriet, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169811&DepartmentId=9061&MediaId=2658&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848149