Lægesekretær til Traumecentret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du en dynamisk arbejdsplads, hvor du er med helt i front sammen med et fantastisk tværfagligt team bestående af sygeplejersker, læger, portører, radiologer og bioanalytikere med det ene formål at redde liv og yde god behandling? Så er du måske vores nye kollega.

Rigshospitalets TraumeCenter består af en moderne traumemodtagelse med tilhørende CT-scannere og operationsstue. Her modtages svært tilskadekomne og kritisk syge medicinske patienter fra hele Østdanmark.

Som lægesekretær i TraumeCentret er det dig, der har ansvaret for Region Hovedstadens AKC (Akut Koordinations Center), hvor du bl.a. modtager opkald via SINE-radio og telefon fra akutlægebiler, ambulancer og helikoptere med meldinger om patienter til TraumeCentret og øvrige afdelinger på Rigshospitalet.

Endvidere passer du alarmen for hjertestopopkald og alarmerer hjertestophold for hele Rigshospitalet samt Glostrup Hospital.

Det er også dig der alarmerer personale traumekald, akutkald, trombolysekald og helikopterkald. Herefter er du med ved modtagelsen af patienter på vores traumestue, hvor du som en del af traumeteamet, er med til at dokumentere i Sundhedsplatformen, skrive efter direkte diktat, tilkalde akutte tilsyn, bestille akutte prøver og blod samt andre ad hoc-opgaver.

TraumeCentret modtager også brandsårspatienter og patienter til trykkammer-behandling fra hele landet.

I skadestuen og akutmodtagelsen indskriver du medicinske- og kirurgiske patienter. Det er dig som, hjælper med overflytninger, besvarer telefoniske forespørgsler fra patienter og samarbejdspartnere.

Ydermere får du en særlig funktion i forbindelse med beredskabet på Rigshospitalets to matrikler. Du kan læse om vores rolle under Fields episoden i denne artikel

Vi tilbyder

  • Minimum en måneds sidemandsoplæring i bl.a. AKC-funktionen og Sundhedsplatformens Akutmodul
  • I minimum det første år, vil der altid være en erfaren kollega til stede i din vagt
  • Fleksibel arbejdstidsplanlægning, hvor vi tager individuelle hensyn til dine ønsker om vagter og fridage
  • En spændende og afvekslende hverdag
  • Gode kolleger, der hjælper og passer på hinanden, samt et godt arbejdsmiljø der bliver prioriteret af alle
  • Stor respekt mellem faggrupperne, hvor lægesekretæren bliver anerkendt som en vigtig del i samarbejdet
  • Med tiden et ansvarsområde, som du kan dygtiggøre dig i og vidensdele med dine kolleger.
Hvis du synes at ovenstående lyder spændende og hvis du ønsker dig en arbejdsdag, hvor alt og ingenting kan ske, hvor du det ene øjeblik selvstændigt modtager et akutkald, og det næste hvor du deltager i et stort tværfagligt samarbejde på traumestuen, så er det her din nye arbejdsplads.

Vi er bemandet døgnet rundt med to lægesekretærer, og derfor søger vi også en kollega i skiftende vagtlag, med weekendarbejde svarende til hver 2. eller hver 3. weekend.

Vi søger en fleksibel kollega på 32 timer om ugen, med start 1. august 2023 eller efter aftale.

Vi forventer, at du

  • Er uddannet lægesekretær
  • Har erfaring med Sundhedsplatformen og generel IT-forståelse
  • Kan skrive blindskrift og har et bredt ordforråd indenfor de lægefaglige termer
  • Kan bevare roen, når der er travlt
  • Er smilende, serviceminded, hjælpsom og vil være med til at bidrage til det gode arbejdsmiljø
Det vil være en fordel, men ikke noget krav, at du har erfaring med akut arbejde fra en skadestue eller en akutmodtagelse.

Ønsker du yderligere oplysninger eller har du lyst til at se vores afdeling inden du søger stillingen, er du meget velkommen til at kontakte oversygeplejerske Marlene Kongstad Blomstrøm Poulsen på tlf. 35 45 80 06.

Ansøgningsfrist er torsdag d. 22. juni 2023 og samtalerne forventes afholdt i uge 26

Du kan læse mere om TraumeCentret på www.traumecenter.dk og se gerne vores Instagram side for hele afdelingen @bedoevelse_operation_traume



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rigshospitalet, Blegdamsvej 9, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=250078&DepartmentId=17108&MediaId=4710&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850247

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet