ØKONOMIPARTNER TIL KIRKEMINISTERIETS KONTOR FOR FOLKEKIRKENS ØKONOMI OG BYGNINGER

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med økonomi og regnskab? Kan du holde styr på kontorets eksterne årshjul for budget og regnskab? Har du lyst til at løse varierede forvaltningsopgaver i et departement?

Om kontoret for folkekirkens økonomi og bygninger

Kontorets kerneopgaver er politikudvikling, styring, budgetproces og generelle økonomi- og regnskabsopgaver samt generel forvaltning i forhold til folkekirkens økonomi, bygninger, kirkegårde og jorder. Hvis du har lyst til at være med til at være den sikre hånd i driften, at arbejde i et mindre ministerium, hvor opgaverne er forskelligartede, ansvaret stort og samarbejde er i højsædet, så er det måske dig, vi leder efter.

Du vil blive en del af et miljø med engagement og høj faglighed, hvor sparring og samarbejde med kollegaerne er i højsædet. Kontoret er præget af en uformel tone og en lav dørtærskel, og vi sætter en ære i at lade stærke initiativer få luft under vinger – med andre ord: har du en god idé, får du ofte lov til at løbe med den! Som medarbejder i Kirkeministeriet har du derfor unik mulighed for hurtigt at få stort ansvar og lade din faglighed komme i spil helt tæt på det politiske maskinrum.

Dine arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil hovedsageligt befinde sig inden for hele kontorets fagområde og vil blandt andet omfatte;

  • Budgetlægning for og controlling af folkekirkens fællesfond
  • Bistå med at vi følger årshjulene for folkekirkens fællesfond og folkekirkens lokale økonomi
  • Bistå med udarbejdelse af kvartalsopfølgninger og årsrapport for folkekirkens fællesfond
  • Bistå med styring af fællesfondens anlæg og energiregnskab for samme.
  • Lettere sagsbehandling ift. folkekirkens fællesfond og folkekirkens lokale økonomi
  • Udvikle og tilpasse kontoplanen for de lokale kasser
  • Lettere sagsbehandling ift. bygnings-, jorde- og kirkegårdsområdet.
En af kontorets kerneopgaver er at klæde ministeren på til at træffe beslutninger om økonomiske prioriteringer for folkekirkens nationale niveau og om lov- og regelændringer for folkekirkens lokale niveau (provstier og sogne). Du kommer således til at bevæge dig i spændet mellem kirke og stat med målet om at skabe de gode løsninger på tværs.

Kontorets opgaver består både af faste opgaver og af projekter, som afspejler de konkrete folkekirkelige behov og politiske prioriteringer. Du vil have gode muligheder for at påvirke opgaverne og derigennem opnå både faglig og personlig udvikling.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en forvaltningsmæssig uddannelse i økonomi, og at økonomi og regnskab ligger centralt i din kompetenceprofil. Opgaverne tilpasses din erfaring, og nyuddannede er velkomne til at søge. Hvis du har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation eller foreningsarbejde, er det en fordel, men det er ikke en forudsætning for at søge stillingen.

Vi lægger desuden vægt på, at du;

  • er engageret og har et godt humør
  • er metodestærk med god talforståelse
  • er en dygtig bruger af Excel
  • har en faglig solid, pragmatisk tilgang til opgaveløsningen
  • kan formidle dig i et klart sprog, både skriftligt og mundtligt
  • arbejder selvstændigt, tager ansvar og bidrager med nye tanker og ideer.
Hvad kan vi tilbyde?

Vi kan tilbyde ansættelse i et spændende og alsidigt job, hvor du har stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og arbejdstid. Vi prioriterer faglig og personlig udvikling højt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på fuld tid som økonomipartner i henhold til Overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/STAT om kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) - eller anden relevant overenskomst.

Der er i forbindelse med ansættelsen mulighed for at forhandle et eventuelt kvalifikationstillæg.

Er du interesseret?
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte kontorchef Klaus Kerrn-Jespersen på tlf.: 4089 1630 eller pr. mail: kkje@km.dk eller specialkonsulent Ann-Kathrine Duncan Pedersen på tlf.: 3392 3956 eller pr. mail: akap@km.dk.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt, og ansøgningsfristen er den 31. juli 2023.

Din ansøgning skal indeholde motiveret ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse (eksamenspapirer) samt eventuelle referencer.

Vi forventer at afholde samtaler den 8. august 2023.

Om Kirkeministeriet
Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en ny organisation med ca. 220 ansatte i henholdsvis departementet og Plan- og Landdistriktsstyrelsen. Vores hverdag er præget af høj faglighed og engagement hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Du kommer til at arbejde i hjertet af København og indgå i et fagligt fællesskab i en enhed med 11 kolleger.

Du kan læse mere om Kirkeministeriet og vores organisation på www.km.dk.

Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kirkeministeriet, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170938&DepartmentId=9061&MediaId=2658&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878215

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet