BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Domstolsstyrelsens it-projektenhed søger vi en PMO til at skabe overblik og struktur i vores projektportefølje. Opgaverne er et mix af rapportering, økonomistyring og projektarbejde. Der er mulighed for at indgå i flere projekter og bringe dine kompetencer og erfaringer i spil, uanset om du er relativ ny i projektverdenen eller har erfaring som fx projektleder.
Hvem er vi?
Domstolsstyrelsen er en del af Danmarks Domstole. Vores opgave er bl.a. at sikre, at domstolene understøttes af brugervenlige digitale værktøjer og løsninger, der bidrager til, at de kan arbejde ensartet og effektivt. Det gør vi gennem en række udviklingsprojekter og med udgangspunkt i vores vision om at arbejde tidssvarende og professionelt for ret og retfærdighed.
Vi er en veletableret projektenhed forankret i Styrelsens Center for It. Enheden består p.t. af 11 medarbejdere heriblandt it-projektledere, en digitaliseringskonsulent og testere. Vi følger Statens It-projektmodel, men har også en lang række udviklede støtteværktøjer og tilpasset projekt governance, som følges på tværs i styrelsen og med inddragelse af retterne. Din leder og nærmeste samarbejdspartner bliver It-projektenhedens chef.
Rollen som PMO-manager er en alsidig rolle, hvor der foruden skriftlig rapportering til en række formelle fora i og udenfor styrelsen også tit vil være behov for at indgå i projekter og samarbejder med kolleger og chefer i styrelsen og ved retterne. Det er derfor vigtigt, at du både kan begå dig på et strategisk og operationelt niveau. Ligesom du skal trives med at skifte mellem at drive, producere og indgå i samarbejder på tværs hen over året.
Du bliver en del af et miljø med høj faglighed og professionalisme og med rum til både personlig og faglig udvikling. Vi har en meget uformel og åben kultur, og du vil opleve en åben og tillidsfuld ledelsesstil samt et godt kollegaskab i enheden, hvor vi hjælper hinanden og videndeler på tværs.
Plads til kreativitet og variation
Som PMO bliver dine opgaver at:
- Sikre ensartet og rettidig rapportering til interne og eksterne fora på projektporteføljen
- Bistå projektlederne og projektchefen med at sikre og kvalitetssikre opfølgning på status og økonomi
- Styrke vores opgaveløsning og øge vores i forvejen høje kvalitetsniveau ved bl.a. at udvikle vores støtteværktøjer og projektstyring
- Deltage i it-projekter efter aftale med It-projektchefen
- Udvikle og vedligeholde vores Intranet site om projektportefølje og værktøjskasse til projekter
- Løbende bidrage til at evaluere vores processer og procedurer i dialog med resten af styrelsens enheder, herunder ikke mindst vedrørende samarbejdet med enhederne for forretningsudvikling, jura og organisatorisk implementering
- Eventuelt også drive mindre koordineringsopgaver og projekter, i det omfang din tid evner og erfaring giver mulighed for det.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du er fortrolig med økonomistyring og har gode evner til at sikre overblik og gennemsigtighed i dit arbejde. Du kan fx have en samfundsfaglig uddannelse på kandidatniveau, men lige så væsentligt kan være, at du har erfaring som PMO-konsulent, projektleder, projektkoordinator eller lignende. Kendskab til Statens IT-projektmodel, certificering inden for projektledelse eller lignende kompetenceområde vil være et yderligere plus.
Du vil indtage en central rolle i enheden, så du skal kunne
- skabe og vedligeholde gode relationer, både i enheden og på tværs af Domstolsstyrelsen
- arbejde struktureret og systematisk
- håndtere en bred pallette af forskelligartede opgaver
- formulere dig godt og tydeligt på skrift i forhold til rapportering til formelle fora
- vise nysgerrighed og initiativ
- byde ind med relevant viden og hjælpe din chef og dine kollegaer i mål med deres opgaver.
Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk. Du er meget velkommen til at kontakte IT-projektchef Ditte Vestergaard på telefon 6119 0966.
Her kan du høre ansatte ved Domstolsstyrelsen fortælle om at arbejde i Center for IT.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen besættes som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer. Der vil eventuelt kunne forhandles et pensionsgivende kvalifikationstillæg afhængig af erfaring og kompetencer.
Er du ikke omfattet af AC-overenskomsten, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere i staten indgået mellem Skatteministeriet og HK/Stat samt OAO-S-fællesoverenskomsten.
Stillingen er tidsbegrænset til ultimo 2026.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til ”Hemmeligt” og opretholde din sikkerhedsgodkendelse under hele din ansættelse. Du kan læse mere om sikkerhedsundersøgelser her.
Ansøgningen
Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg jobbet”.
Ud over din ansøgning bedes du vedlægge cv, eksamenspapirer (både bachelor- og kandidatbevis med karakterer), eventuelle udtalelser mv.
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 15. august 2023.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35.
Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race og etnisk tilhørsforhold med videre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Domstolsstyrelsen, Store Kongensgade 1, 1264 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170177&DepartmentId=7135&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5857943