Sagsbehandler med koordinatorfunktion til Hjemmetræningsteamet i Borgercenter Handicap, Børneområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til arbejde med hjemmetræningssager og samtidig være med til at dygtiggøre vores sagsbehandlerteam, som brænder for at hjælpe familier, der ønsker at hjemmetræne deres barn.

Så er det dig, vi søger!

Om stillingen
Stillingen er opdelt således, at du vil være fast sagsbehandler for ca. en halv sagsstamme, og samtidig vil du have den faglige understøttelse af fem hjemmetræningssagsbehandlere. Teamet behandler ansøgninger om hjemmetræning (Servicelovens §32a) samt dertilhørende handicapkompenserende paragraffer (Servicelovens §41, §42 og §83, 84). Vi søger derfor en medarbejder, som har solid erfaring med hjemmetræningssager, samt §41,42 og §83, 84 og som dermed kan varetage den faglige sparring i forhold til disse paragraffer.

Yderligere vil du som faglig koordinator have et overordnede ansvar for vores samarbejde med Børnecenter København.

Som koordinator på børneområdet vil du være tilknyttet et koordinatorteam bestående at i alt seks koordinatorkollegaer. Disse kan du benytte til sparring og faglige drøftelser. Fysisk er du placeret med medarbejderne i hjemmetræningsteamet.

Om hjemmetræningsteamet
Stillingen er tilknyttet vores hjemmetræningsteam, der varetager den helhedsorienterede sagsbehandling for alle de familier, der hjemmetræner deres barn i Københavns Kommune. Hjemmetræningsteamet består af fem sagsbehandlere.

Hjemmetræning er et tilbud til forældre, der har børn og unge med en betydelig og varig nedsat funktionsevne og som ønsker at træne barnet eller den unge helt eller delvist i hjemmet.

Ift. sagsbehandlerdelen af din stilling, kommer du til at være hjemmetræningsfamiliernes faste sagsbehandler. Dette betyder, at du skal træffe afgørelser i forhold til træningsmetoder, budget m.m. efter servicelovens § 32a. Du skal planlægge og afholde fælles tilsyns- og opfølgningsbesøg med Børne- og Ungdomsforvaltningen to gange årligt og udarbejde tilsynsrapporter, afstemme hjemmetræningsregnskaber i samarbejde med økonomiafdelingen og behandle familiens øvrige ansøgninger efter servicelovens §§ 41, 42, 83 og 84, jf. § 44. Desuden kommer du til at afholde informations- og opstartsmøder med nye familier.

Som socialfaglig koordinator skal du

  • yde faglig sparring og vejledning til medarbejderne dels i det daglige arbejde, dels i forbindelse med sagsgennemgang med sagsbehandlerne og som mødeleder på faglige teammøder
  • medvirke til at sikre fristoverholdelse og til at kvalitetssikre afgørelser
  • deltage i møder sammen med sagsbehandlerne i komplekse sager eller som en del af oplæringen af sagsbehandlerne
  • planlægge og facilitere faglig udvikling i form af fx oplæg eller workshops
  • udvikle og kvalificere vores sagsbehandling, fx arbejdsredskaber
  • understøtte, at sagsbehandlerne udfører en tæt opfølgning i forhold til, om indsatsen virker og har den ønskede effekt
  • understøtte, at sagsbehandlingen lever op til god forvaltningsskik ift. retssikkerhed og fristoverholdelse, og at den er i overensstemmelse med politisk vedtagne serviceniveauer
  • understøtte, at økonomihensyn samtænkes med socialfagligheden
  • varetage samarbejdet med Børnecenter København
Vi forventer, at du

  • har en relevant socialfaglig uddannelse
  • har indgående kendskab til, og erfaring med, hjemmetræningsområdet
  • har interesse for børnehandicapområdet og er interesseret i at udvikle kompetencer
  • er vedholdende, systematisk og har en løsningsfokuseret tilgang til socialt arbejde og en evne til at følge tiltag og processer til dørs
  • har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og har fokus på faglig udvikling
  • har personlig gennemslagskraft og er i stand til at kommunikere anerkendende og tydeligt – både skriftligt og mundtligt
  • bidrager til at omsætte metoder, lovgivning og strategier til praksis
  • formår at samarbejde på tværs af fagområder og forvaltninger i en stor kommune
Det er en fordel, hvis du har kendskab til DUBU og netværksinddragelse.

Vi kan tilbyde dig

  • et arbejde med en høj grad af indflydelse og medansvar
  • en meget engageret medarbejdergruppe, der samarbejder tæt om at løfte opgaverne i en uformel, humoristisk og afslappet tone
  • at blive en del af en stor offentlig forvaltning med mange spændende udviklingstiltag og -muligheder
  • en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor vi tør gå nye veje
  • tæt faglig sparring i forhold til koordinatoropgaven
  • at blive en del af et tæt koordinatorfællesskab i afdelingen
  • flekstid
Om Børneområdet
Børneområdet varetager den helhedsorienterede sagsbehandling i henhold til børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune. Grundlaget for vores arbejde er serviceloven, hvor vi arbejder med de handicapkompenserende ydelser (SEL §41, §42, §44 og § 45) den tidlige forebyggelse efter §11, samt foranstaltnings- og anbringelsesområdet. Børneområdet har siden 2015 været opdelt i handicapspecifikke teams med det mål at øge vores handicapspecifikke viden til gavn for børn og deres familier.

Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Vi ønsker stillingen besat fra 1. aug. eller snarest muligt.

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse.

Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsprocessen.

Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.

Vi er beliggende på Borups Allé, 2200 København N.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Hanne Peglau på 2374 3004.

Søg via linket senest torsdag den 22. juni 2023
Vi forventer at afholde samtaler start uge 26.

Om Borgercenter Handicap
Borgercenter Handicap er en del af Socialforvaltningen i Københavns Kommune.
Vores målgruppe er københavnere med varig og betydeligt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og fagligt stærk organisation. Du kan læse om socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192506&DepartmentId=20601&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847783

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet