Trafikstyrelsen søger luftfartsinspektør til Security

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du synes, at luftfartssikkerhed (security), offentlig forvaltning og et arbejde, der kombinerer skrivebord med udfarende tilsyn hos luftfartsvirksomheder, lyder som noget for dig? Så kan Trafikstyrelsen være det helt rigtige sted for dig!

Trafikstyrelsen er myndighed på security-området og fører bl.a. tilsyn med, at luftfartens virksomheder og andre aktører efterlever de regler, der skal forebygge forbrydelser mod luftfartens sikkerhed.

Som luftfartsinspektør arbejder du med de grundlæggende rammer for luftfartssikkerheden i Danmark. Stillingen giver mulighed for at bringe dine erfaringer og kompetencer i spil til at styrke sikkerheden på tværs af den danske luftfartssektor; fra de store internationale lufthavne og selskaber til enheder i fragtbranchen, og mindre aktører, som indgår i luftfartens værdikæde. Også de nordatlantiske lufthavne i Grønland og på Færøerne hører under styrelsens tilsynsområde.

Security-opgaven løftes af et team på 14 engagerede og dygtige medarbejdere. Vi lægger vægt på en høj faglighed og professionalisme i udførelsen af vores arbejde og i dialogen med de eksterne parter. Som team arbejder vi i et uformelt miljø med højt til loftet, hvor samarbejde og gode kollegaer er i centrum i en til tider travl hverdag.

Trafikstyrelsen er en fleksibel arbejdsplads med en flekstidsordning, som betyder, at du i høj grad selv har indflydelse på planlægningen af dine arbejdsopgaver, hvilket understøtter en god balance mellem arbejde og fritid. Dit arbejdssted er i styrelsen på Kalvebod Brygge men med mulighed for at aftale hjemmearbejde for en del af dit virke. Udgående inspektørarbejde udgør en central del af dit virke, og du skal være forberedt på rejseaktivitet som en del af jobbet.

Dine væsentligste opgaver bliver at:

  • Føre tilsyn med aktørerne i luftfartsbranchen (lufthavne, luftfartsselskaber, flyvepladser, fragtaktører).
  • Sagsbehandle ansøgninger om godkendelse af sikkerhedsplaner, virksomhedernes sikkerhedsledelse og andre forhold der relaterer til security.
  • Samarbejde med branchen i regi af etablerede dialogfora og bidrage til uddannelse og efteruddannelse af security-medarbejdere i branchen.
Vi forestiller os, at du:

  • har forståelse for og lyst til at arbejde i en myndighedsfunktion
  • har erfaring med kvalitetsstyring og auditering/tilsyn
  • er en stærk administrator med blik for processens betydning for resultatet
  • måske har kendskab til eller erfaring fra security-opgaver på luftfartsområdet eller er vant til at arbejde med sikkerhedsspørgsmål fx fra politiet eller anden tilsynsvirksomhed.
  • er en dygtig formidler - både skriftligt og mundtligt
  • er en ansvarlig holdspiller og god kollega, der har lyst til at arbejde på tværs af faggrupper
Det er væsentligt, at du kan se dig selv trives i en myndighedsrolle, hvor du både kan udvise forståelse for aktørernes behov og virkelighed men også skabe tydelighed og accept omkring de regler og rammer, som virksomhederne skal leve op til.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den pågældende organisation, med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden ”HEMMELIG”.

Trafikstyrelsen – hvem er vi…
Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne. Vi har til huse på Carsten Niebuhrs Gade, tæt på hovedbanegården i København.

Du kan læse mere om os på www.trafikstyrelsen.dk.

Du kommer til at arbejde sammen med en bred vifte af specialister og generalister.

Trafikstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Ved mulig ansættelse vil du også skulle udfylde en habilitetserklæring. Trafikstyrelsens habilitetspolitik omhandler generel inhabilitet og dermed en ansats eventuelle inhabilitet i varetagelsen af sagsbehandling inden for et eller flere af styrelsens stabs- eller myndighedsområder.

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Anders Windfeldt Jensen på tlf. 41 78 04 31.

Ansøgning
Send din ansøgning via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsent.dk senest 10. september kl. 23.59
Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 37 og 38.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171535&DepartmentId=9450&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892060

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet